Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:30:38+01:00
A/ C2H2 + Br2 ---> Br - CH = CH - Br

b/ C2H2 + 2 HCl ---> H3C - CHCl i ClCH2 - CH2Cl
( mieszanina produktów-produkt drugi jest produktem głównym)
1 5 1
2010-01-24T19:34:48+01:00
Sa to reakcje addycji czyli przylaczania czasteczek do nienasyconych weglowodorów
CH---CH (potrujne wiazanie )
CHCH + Br2 = CH=CH
I I
Br Br
oraz do reakji drugiej
CHCH + 2HCl Cl Cl
I I
HC _ CH
I I
H H