Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:29:30+01:00
Podobieństwa:
- taki sam okład szkieletu
- zmiennocieplne
- występują na lądzie
- układ krwionośny składa się z małego i dużego obiegu krwi

Różnice:

Płazy:
- występują na lądzie lub w wodzie
- mają dobrze unaczynioną i wilgotną skórę
- gruczoły śluzowe i jadowe
- parzyste kończyny
- zamieszkują wilgotne tereny

Gady:
- żyją na lądzie
- mają suchą i łuskowatą skórę
- skóra rzadko posiada gruczoły
- różna liczba kończyn
- występują wszędzie z wyjątkiem najzimniejszych obszarów
- lepiej rozwinięty układ oddechowy niż u płazów
2 5 2
2010-01-24T21:17:20+01:00
Gady mają skórę pokrytą suchym zrogowaciałym naskórkiem
płazy mają skórę pokrytą śluzem
małe płazy nie sa podobne do rodziców
gady sa bardzo podobne

1 5 1