PILNE!
Zadanie brzmi:
Rozwiąż równania i sprawdź swoje rozwiązania.
b) 7n + 3 = 6n - 3
c) -x + 25 = 2x - 2
d) -9 - 7 = -z - 6
e) 25m - 3 = 24m - 4
f) -s + 15 = 4s - 14
g) 17y +28 = 19y +27
Jest jedna podpowiedź do rozwiązania:
L = - 16
P = 20
L ≠ P
Znak "≠" czytamy "nie równa się" lub "jest różne"

Potrzebne na jutro~!

2

Odpowiedzi

2010-01-24T19:39:13+01:00
B) 7n + 3 = 6n - 3
n=-6
c) -x + 25 = 2x - 2
-3x=-27
x=9
d) -9 - 7 = -z - 6
-z=-10
z=10
e) 25m - 3 = 24m - 4
m=-1
f) -s + 15 = 4s - 14
-5s=-19
s=3 i 4/5
g) 17y +28 = 19y +27
-2y=-1
y=1/2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:43:31+01:00
B) 7n - 6n = -3 -3
n= -6

c) -x - 2x = -2 -25
-3x= -27 |:(-3)
x=9

d) z = -6 +7 +9
z= 10

e) 25m-24m = -4 +3
m=-1

f) -s -4s = -14 -15
-5s = -29 |:(-5)
s=5,8

g) 17y -19y =27 -28
-2y=-1 |:(-2)
y=1/2