Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T20:49:49+01:00
Kwasy H₂CO₃ np Na₂Co₃+ HCl=2 NaCl + H₂0+ CO₂

H₂SO₃ np Na₂SO₃ +HCl= 2 NaCl +H₂O + SO₂
10 2 10
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T22:36:34+01:00
H₂SO₃
Kwas siarkowy (IV) jest nietrwały i rozkłada się z wydzieleniem tlenku siarki (IV) :
H₂SO₃ ----> H₂O + SO₂(strzałka do góry)


H₂CO₃
Tlenek węgla (IV) jest tlenkiem kwasowym kwasu węglowego. Kwas węglowy jest kwasem nietrwałym, tzn. łatwo ( zwłaszcza ogrzewany ) ulega reakcji analizy .:

H₂CO₃ ---->(temp.)H₂O + CO₂(strzałka do góry)
31 3 31