Odpowiedzi

2010-01-24T19:47:27+01:00
Zależności wynikające z Tw. Pitagorasa w trójkątach o kątach 90°, 45°, 45° i 90°, 30°, 60°, 90°
=============================================================
45°, 45°, 90°

W trójkącie 45°, 45°, 90° przyprostokątne mają odcinki długości a

Przeciwprostokątna w tym trójkącie ma długości a√2

=============================================================
30°, 60°, 90°

W trójkącie o 30°, 60°, 90° krótsza przyprostokątna (leżąca naprzeciw kąta 30°) ma długość a, dłuższa przyprostokątna(naprzeciw kąta 60°) a√3.
Przeciwprostokątna (leżąca naprzeciw kąta prostego) w tym trójkącie ma długość 2a.




3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:48:17+01:00
NO bo....
1) trójkat 90,45,45 to połowa kwadratu nie??? kwadrat ma wszystkie katy 90 czyli jesli machniesz sobie jedna przekatna która podizlei Ci dwa katy na połowy to masz trójkaciki 45,45,90. NO to dobra. Pewnie teraz nie wiesz skad te głupie wzory na ten trojkacik. NO to bierzesz sobie ze bok kwadratu na np "a". No to wtedy jak spojrzysz na tójkat króty jest prostokatny, i znasz przyprostokatne które obie nazywaja sie "a" to Z Tw Pita wyprowadzisz sobie przeciwprostokatna nie?? a ja nie mozesz na symbolach to zrób sobie na liczbach np.

twoje a = 5, czyli mamy trójkat prostokaty o dówch przyprostokatnych 5 i liczymy przeciwprostakatna ze wzoru a² + b² = c², w tym przypadku a=b, czyli
5² + 5² = c²
25 + 25 = c²
50 = c²
√25 × √2 = c
5√2 = c

Dlatego w tójkatach 45,45,90 podaje sie wzory na przyprostokatne "a" a na przeciprostokatne a√2

WOW ale sie rozpisałam :):)

2) tórjkat 30,60,90 powiedziałabym analogicznie a wychodzi sie znowy nie z kwadratu tylko z trójkata równobocznego o boku "a". CZyli jak walniemy sobie wysokość to podzieli nam ona jeden bok na pół czyli mamy juz wtedy bok "a" i "a/2". No a trzebi bok znowu walimy z PITA i ma wyjsc Ci a√3. JAk nie dajemy rade to na liczbach

POzdrawiam mam nadzieje ze pomogłam :D:D
pa
4 2 4