Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:48:27+01:00
Objętość prostopadłościanu obliczamy:
V=abc
z danych zadania:
240cm³=6cm*8cm*c
240cm³=48cm²*c /:48cm²
c=5cm

Pc=2*ab+ (2a+2b)c
Pc= 2*6cm*8cm+(2*6cm+2*8cm)*5cm=96cm²+(12cm+16cm)*5cm=
=96cm²+28cm*5cm=96cm²+140cm²=236cm²

4 2 4
2010-01-24T20:27:28+01:00
Dane:
a=8cm
b=6cm
V=240cm3
Obliczyć-Pc
V=a*b*H
H=V/a*b
H=240/48
H=5cm
Pc=2ab+2bH+2aH
Pc=2*48+2*30+2*40
Pc=96+60+80
Pc=236cm2
Odp:Pole całkowite prostopadłościanu wynosi 236cm2.
2 5 2