Odpowiedzi

2010-01-24T19:52:43+01:00
X-ilosc solanki 10% y-ilosc solanki 4% x+y=15kg 10%x+4%y=15×6% i dalej masz 0,1x+0,04y=15×0,06 z pierwszego x=15-y i podstawiamy do drugiego 0,1[15-y]+0,04y=0,9 czyli 1,5-0,1y+0,04y=0,9 czyli - 0,06y=0,9-1,5 czyli -0,06y=-0,6 czyli y=10kg a x=15-y=15-10=5 kg czyli trzeba wziąć 10 kg solanki 4% i 5kg 10%


POZDRAWIAM
2010-01-24T19:54:09+01:00
X-ilość solanki 10%
y-ilość solanki 4%
x+y=15
0,1x+0,04y=0,06*15
x=15-y
0,1x+0,04y=0,9
x=15-y
0,1(15-y)+0,04y=0,9
x=15-y
1,5-0,1y+0,04y=0,9
x=15-y
0,06y=0,6
x=15-y
y=10
x=5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:54:23+01:00

x - ilość 10% solanki
y - ilość 4% solanki
15 kg - masa po rozpuszczeniu

x + y = 15 / * (-10)
0,1x + 0,04y = 0,9/*100

( -10x - 10y = -150
+
( 10 + 4y = 90
_____________

x + y = 15
y = 10

x + 10 = 15 / -10
y = 10

x = 5
y = 10

Trzeba wziąć 5kg solanki 10% i 10kg 4%
1 5 1