Odpowiedzi

2010-01-24T20:10:47+01:00
Żeby obliczyć pole całkowite musisz dodać do siebie pola wszystkich ścian. Może ułatwi Ci zrozumienie tego, rysunek z załącznika.
Pc=P1+P2+P3+P4+P5+P6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T01:08:23+01:00
Wzór ogólny to Pc=2Pp+Pb
Pc-pole całkowite
Pp-pole podstawy
Pb-pole boczne

Obliczasz pole podstawy (według wzoru np. prostokąt A x B) razy 2 bo podstawy są dwie. Pole boczne to suma pól pozostałych boków (jeżeli w podstawie masz kwadrat to liczysz jedno pole a x h i robisz razy 4 czyli "a x h x 4" takie ułatwienie :-)
2 3 2