Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:58:54+01:00
Pierwiastek 3 stopnia z tej liczby czyli
3

bo 3*3*3=27

prosze o najlepsa odpowiedz
2010-01-24T20:00:33+01:00
Wzór na objętość sześcianu ( poprostu kostki) to
a^3 (bok do po tęgi trzeciej)

V=a^3
27=a^3
I jak łatwo można zauważyć, że tylko cyfra trzy podniesiona do potęgi trzeciej daje nam 27:)
a=3 Krawędź wynosi 3cm.
2010-01-24T20:08:20+01:00
∛27cm³ = 3cm
odp.: krawędź sześcianu ma 3cm.