Dom pana Nieostrożnego i supermarket znajdują się na terenie zabudowanym . Dopuszczalna prędkość na tym terenie wynosi 50km/h.Pan Nieostrożny odległości z domu do supermarketu wynoszą 10 km pokonał w 10 min,Czy złamał przepisy drogowe>>(napisz obliczenia i odp.);D

2

Odpowiedzi

2010-01-24T20:06:51+01:00
50km/h - przejechał 50 km w 1h
10km/h - przejechał 10 km w 10 min. czyli w jedną szóstą
ODPOWIEDŹ: Pan Nieostrożny złamał przepisy drogowe .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T20:07:59+01:00
Dane;
s=10km
t=10min
szukane
v=?

czy v jest mniejsze czy wieksze niz 50km/h
v=s/t
v=10km/10min
v=10km/<jedne szosta>h
v=60 km/h

60km/h>50 km/h
pan nieostrozny jechal o 10km/h za szybko