Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T20:03:29+01:00



Dane:
P. Hania - 725,62
P. Jola - 1209,38

1935 : 2 = 967,5
967,5 * 25% = 241,88
967,5 + 241,88 = 1209,38
1935 - 1209,38 = 725,62




Poprzednia odp.
Dane:
P. Hania - 1935
P. Jola - 1935 * 25% = 483,75 - premia pani Joli
Trzeba premie dodać do wypłaty i wyjdzie ile dostała P. Jola.

1935 + 483,75 = 2418,75
2010-01-24T20:03:41+01:00
X-premia Hani
x+1,25x=1935
2,25x=1935
x=860
1,25*860=1075
2010-01-24T20:08:01+01:00
X-wyplata pani joli
y-wyplata pani hani

x+y=1935zł
x=1,25y

metoda podstawiania

1,25y+y=1935
2,25y=1935 /:2,25

y=860zł



x+y=1935zł
y=860zł

x+860zł=1935zł

zmiana stron

x=1935zł-860zł
x=1075



x=1075zł
y=860zł