Odpowiedzi

2010-01-24T20:11:22+01:00
Krwinki
białe:
-obrona przed bakteriami i wirusami
Krwinki czerwone:
-transport O2 i CO2
;DD
2 1 2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T20:12:29+01:00
Krwinki białe są większe od krwinek czerwonych, w komórkach krwinek białych występuje jądro

krwinki czerwone nie posiadaja jąder, białe posiadaja. czerwone zawieraja hemoglobine, a biale sa faktycznie bezbarwne. leukocyty sa wieksze.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T20:15:17+01:00
Krwinki czerwone(erytrocyty) - liczba elementów w mm<do sześcianu> krwi : 3,5-5,5 mln ; 45% objętości krwi ; brak jądra komórkowego ; brak zdolności ruchu ; Funkcje= transportują tlen.

Krwinki białe(leukocyty) - liczba elementów w mm<do sześcianu> krwi : 4,5-11 tys. ; 0,5% objętości krwi ; posiadają jądro komórkowe ; posiadają zdolność ruchu ; Funkcje+ zwalczają drobnoustroje chorobotwórcze i wytwarzają przeciwciała.
1 3 1