Cyfra dziesiątek liczby dwucyfrowej jest dwa razy większa niż cyfra jedności. Jeżeli zamienimy kolejność cyfr w liczbie, to nowa liczba będzie 36 mniejsza od pierworotnej. Znajdź liczbę pierworotną.

Zadanie to prosze zrobić za pomocą równań!
Napisać co po kolei robiliście KONIECZNIE !
Dziękuję:*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T20:10:38+01:00
Liczba pierwotna 84 , zamieniam cyfry 48
Sprawdzenie : 84-48=36
Liczba pierwotna to 84.
2010-01-24T20:43:42+01:00
84 odwrotność 48
84 - 48=36
8jest dwu krotnością 4 jest dobrze :)