Odpowiedzi

2010-01-24T20:23:00+01:00
*Styl gotycki - styl w architekturze i sztukach plastycznych dojrzałego i późnego średniowiecza. Ukształtowany we Francji w XII wieku, związany z kulturą rycerską
Cechy stylu:
smukłość, strzelistość budowli
sklepienie krzyżowo-żebrowe
witraże w oknach
rozeta
harmonia, proporcjonalność
wnętrza lepiej oświetlone
trzy portale





*Styl romański - Architektura romańska rozwijała się od X – XIII wieku .
Główne cechy to :
-Masywne ale bardzo niskie budowle, często dość długie,
- male okna bez szyb ( czasem używano innego materiały, choćby pęcherzy zwierząt ),
-Ciosany kamień był budulcem,
- Tym stylem budowano głównie:
- Budynki mieszkalne,
- Ratusze,
- Kościoły ( które stanowiły zdecydowaną większość budowli stylu romańskiego ),
120 4 120
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T20:26:38+01:00
Styl gotycki: XII-XVw.
-Budowle wyższe i smuklejsze od budowli romańskich,budowane z cegieł
-wysokie strzeliste wieże
-Duże,zakończone łukami okna często zdobione witrażami
-sklepienia poprzecinane wieloma łukami wsparte na kolumnach, filarach i przyporach
-bogato zdobione rzeźbami
-budowano nie tylko katedry(kościół znajdujący się w mieście, w którym rezydował biskup) ale i ratusze zamki obronne, mury miejskie z basztami.
Styl romański:X-XIIIw.
-najczęściej budowano kościoły lub klasztory
-budowle o grubych kamiennych murach,często służyły jako miejsce schronienia podczas najazdu wroga
-wąskie małe okna,wewnątrz panował półmrok
-u góry zakończone łagodnym łukiem
półkuliste sklepienia podtrzymywane przez kolumny
-wnętrza ozdabiane rzeźbami,płaskorzeźbami i malowidłami o tematyce religijnej
-wejścia obramowane portalem
179 4 179
Dzięki
Długie, wyczerpujące i zawiera wszystko co potrzebne. Dzięki :D
Dzięki bardzo moja siostra młodsza dostanie szóstkę xD :D
Dzieki bardzoooo dostalam 6 xD
A twoja siostra do kktorej chodzi klasy?