Odpowiedzi

2010-01-24T20:15:59+01:00

P=ab
a=2b

P=8dm
8=2b*b
8=2b²
4=b²
b=2dm

a=2*2
a=4dm

Boki tego prostokąta wynoszą 4dm i 2dm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T20:16:39+01:00
Pole prostokąta wynosi 8 dm kwadratowych. Jakie długości mają jego boki jeśli wiadomo że jeden jest 2 razy dłuższy od drugiego.
Dane:
wzór na pole prostokąta
P=a*b
a=2b
Szukane:
a=?=>4dm
b=?=>2dm
P=8dm kwadratowych
8=2b*b
8=2b²
4=b²
b=2dm-dł. krótszego boku prostokąta

a=2*2
a=4dm-dł.dłuższego boku prostokąta

odp.Boki tego prostokąta wynoszą 4dm i 2dm.
2010-01-24T20:16:42+01:00
X*2x=8dm2//:2
x*x=4dm2
x=2dm
2x=4dm
Odp. Jeden bok ma 2dm, a drugi ma 4dm.xd