Potrzebne ściągi dużo do tematów :
-rośliny lądowe ,
-ros. zdobywaja ląd ,
-mchy-jedne z pierwszych rośl.in londowych ,
-roś. nasienne - nowa jakośc w świecie roś.
-jak zbudowana jest roś., nasienna .

Daje naj i przyjmuje z wikipedi podręczników

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T20:52:17+01:00
KORZEŃ - jest podziemną częścią rośliny. Jego głównym zadaniem jest utrzymanie rośliny w podłożu i pobieranie wody wraz ze składnikami mineralnymi. Rozróżniamy dwa systemy korzeniowe
ŁODYGA - jej zadaniem jest przewodzenie substancji odżywczych wewnątrz rośliny oraz utrzymywanie liści, pędów bocznych, kwiatów i owoców. Są dwa rodzaje łodyg
LIŚCIE - ich zadaniem jest odżywianie rośliny. W procesie fotosyntezy w liściach powstają składniki odżywcze i tlen. Istnieją trzy rodzaje liści
KWIATY - po zapyleniu przez owady lub wiatr z kwiatów powstają owoce. Mamy dwa rodzaje kwiatów
OWOCE - ich zadaniem jest ochrona nasion, które służą roślinie do rozmnażania.
Do do ostatniego
1.Powstanie wysoko wyspecjalizowanych i zróżnicowanych tkanek stałych
2.Wykształcenie bardzo dobrze rozwinętych i wyspecjalizowanych organów wegetatywnych
3.Wykształcenie organu generatywnego
4.Silna redukcja gametofitu.
Wytworzenie nasion
Powstanie owocu
3 5 3
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T22:06:01+01:00
KORZEŃ - jest podziemną częścią rośliny. Jego głównym zadaniem jest utrzymanie rośliny w podłożu i pobieranie wody wraz ze składnikami mineralnymi. Rozróżniamy dwa systemy korzeniowe:
*palowy
*wiązkowy
ŁODYGA - jej zadaniem jest przewodzenie substancji odżywczych wewnątrz rośliny oraz utrzymywanie liści, pędów bocznych, kwiatów i owoców. Są dwa rodzaje łodyg:
*zdrewniałe

&*zielne

LIŚCIE - ich zadaniem jest odżywianie rośliny. W procesie fotosyntezy w liściach powstają składniki odżywcze i tlen. Istnieją trzy rodzaje liści:
pojedyncze

złożone

igły

KWIATY - po zapyleniu przez owady lub wiatr z kwiatów powstają owoce. Mamy dwa rodzaje kwiatów:
pojedyncze

kwiatostany


OWOCE - ich zadaniem jest ochrona nasion, które służą roślinie do rozmnażania. Owoce możemy podzielić na:
soczyste

suche


Mchy (Bryophyta, Musci) – gromada roślin lądowych. Obejmuje ok. 14 tysięcy gatunków, w Polsce ok. 650. W rozwoju mchów wyróżnia się dwa następujące po sobie pokolenia: płciowe (gametofit) wytwarzające gametangia (plemnie i rodnie) oraz bezpłciowe (sporofit) wytwarzające zarodniki.


4 3 4