Sylwia jest o 16 lat młodsza od Łukasza. Za pięć lat Łukasz będzie dwa razy starszy od Sylwii. Po ile lat mają Sylwia i Łukasz teraz ??

To zadanie proszę zrobić za pomocą równań!!
Napisać co po kolei robiliście ! KONIECZNIE

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T20:31:36+01:00
Lata Sylwii teraz: x
lata Łukasza teraz: y

x+16=y

ponieważ, sylwia jest o 16 lat młodsza od łukasza to żeby wstawić znak równości muszę dodać sylwii 16 lat.

lata sylwii za 5 lat: x+5
lata łukasza za 5 lat: y+5

2*(x+5)=y+5

tak więc:
x+16=y
2*(x+5)=y+5

y=x+16
2x+10=x+16+5

y=x+16
2x-x=21-10

y=x+16
x=11

y=11+16
x=11

y=27
x=11

Odp: Sylwia ma teraz 11lat, a Łukasz 27lat
1 1 1
2010-01-24T20:32:33+01:00
Sylwia jest o 16 lat młodsza od Łukasza. Za pięć lat Łukasz będzie dwa razy starszy od Sylwii. Po ile lat mają Sylwia i Łukasz teraz ?

x-16 - wiek Sylwii
x - wiek Łukasza

Do każdego wieku dodajemy po 5 lat
x-16+5 - wiek Sylwii za 5 lat
x+5 - wiek Łukasza za 5 lat

Za 5 lat, Łukasz będzie 2 razy starszy, czyli trzeba pomnożyć wiek Sylwii przez 2
2(x-16+5)=x+5
2x-32+10=x+5
x=27 tyle lat ma Łukasz

27-16=11 tyle lat ma Sylwia

Sylwia ma 11 lat, a Łukasz 27.
1 5 1