Odpowiedzi

2010-01-24T20:34:37+01:00
B - wysokość
a- szerokość
obw - obwód (2a+2b)

| 62=2a+2b
| a=2b+4

a=2b+4

62=2(2b+4)+2b
62=4b+8+2b
62=6b+8 |-8
6b=54 |/6
b=9

a=2b+4
a=2*9+4
a=22


a=22
b=9

Odpowiedź: Prostokąt ma wymiary 22 na 9
1 5 1
2010-01-24T20:36:21+01:00
X - długość
y - szerokość

x = 2y + 4
2x + 2y = 62

x - 2y = 4
2x + 2y = 62
sumujemy stronami i dostajemy:

x - 2y + 2x + 2y = 4 + 62
3x = 66
x = 22

x = 2y + 4
2y = x - 4
2y = 22 - 4
2y = 18
y = 9

Prostokąt ma wymiary 22 na 9
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T20:43:45+01:00