Na niektórych stokach narciarskich w Szwajcarii znajdują się radary mierzące prędkość zjeżdżających narciarzy. Wstępne badania dowiodły ,że narciarze mogą w czasie 6 s uzyskać prędkość nawet 50 km/h. Zakładając,że poruszają się ruchem jednostajnie przyśpieszonym prostoliniowy, oblicz ich przyśpieszenie .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T20:36:13+01:00
Dane:
V = 50 km/h = 50 000 m / 3600 s = 13,8 [m/s]
t = 6 s
Rozw.:
a = V/t = 13,8 [m/s] / 6 s = 2,31 [m/s²]
31 4 31
2010-01-24T22:18:08+01:00
A= v/t

v= 50 km/h= 13,8m/s
t= 6s

a = 13,8m/s/6s= 2,31m/s2

Odp: a=2,31m/s2
15 3 15