Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T21:01:34+01:00
W trójkącie równoramiennym ramię ma długość 10 cm, a wysokość √19 cm. Jaką długość ma podstawa tego trójkąta ?

10²=√19²+x²
100=19+x²
81=x²
x=9cm

x=1/2a (połowa podstawy)
9=1/2a
a=18cm

Podstawa tego trójkąta wynosi 18cm.
10 4 10
2010-01-24T21:01:52+01:00
Z pitagorasa obliczam połowę podstawy

x²=10²-(√19)²
x²=100-19
x²=81
x=9 cm

podstawa = 2x = 2*9 = 18 cm
5 4 5
2010-01-24T21:02:31+01:00
Można to obliczyć z twierdzenia Pitagorasa.
Objaśnienie na rysunku:
√19²+b²=10²
√361+b²=100
19+b²=100
b²=100-19
b²=81|*√
b=√81
b=9

9*2=18
Odp. Podstawa tego trójkąta wynosi 18cm.
4 4 4