Pierwiastek chemiczny E jest mieszaniną 2 izotopów:jeden ma liczbę masową równą 63,a drugi-65.Jego średnia masa atomowa wynosi 63,55 u..Oblicz zawartość procentową obu izotopów.

PilnexPP Tylko,żeby było również rozwiązanie a nie sama odp.;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T21:23:21+01:00
Rozwiązanie;
63,55 = 63 x a1% + 65 x (100-a1%) / 100%
6355 = 63a1% + 6500 - 65a1%
-145 = -2a1%
a1% = 72,5%

Odp; miedź, składa się z 72,5% izotopu o liczbie masowej 63 i 27,5% izotopu o liczbie masowej 65
34 4 34
2010-01-24T21:25:03+01:00
Bardzo prosze

Pierwiastek chemiczny E jest mieszaniną 2 izotopów:jeden ma liczbę masową równą 63,a drugi-65.Jego średnia masa atomowa wynosi 63,55 u..Oblicz zawartość procentową obu izotopów.

63,55=63*x+65*(100-x)/100
6355=63x+6500-65x
2x=145
x=72,5 zawartosc izotopu o masie 63
100-72,5=27,5 zawartosc tego drugiego

koniec
43 4 43