Pliss o szybkie odpowiedzi ;)
wybiore naj ;)

1.Suma długości krawędzi graniastosłupa prawidłowego trójkątrego jest równa 40,5 cm . Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa wiedząc , że wszystkie jego krawędzie mają równe długości .

2. Podstawą graniastosłupa prostego romb o przekątnych równych 6 cm i 8 cm
Oblicz pole powierzchni tego graniastosłupa , wiedząc , że krawędź jego podstawy ma 5 cm długości a wysokośc jest 3 razy od niej dłuższa .\

wzór na pole ( tak dla przypomnienia )
Pc = 2* Pp + Pb
Pc- pole powierzchni całkowitej
Pp - pole podstawy
Pb - pole powierzchni bocznej

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T21:25:28+01:00
Zad.1)40,5cm/9=4,5cm.
4,5cm*4,5cm*3=60,75cm kwadratowych

zad.2)
5cm*3=15cm.

8cm*3cm*2=48cm kwadrat

15cm*5cm*4=300cm kwadrat

300cm kwadrat+48cm kwadrat=348cm kwadrat
2010-01-24T21:32:16+01:00
1)
40.5 : 9 = 4.5 - dl. jednego boku
Pb =3 x 4.5 x 4.5 =60.75 cm ²

2) pc = 2 x ( 6x8 ) : 2 + 4x 5 x 15 = 48 + 300 = 348 cm ²