Odpowiedzi

2010-01-24T21:26:39+01:00
G-groch c-cebula
układ równań
2g+3c=8gr
3g+0.5c=8gr \ *6
2g+3c=8gr
- 18g+3c=48gr
16g+0=40gr \ /16
g=2.5gr
I podstawiamy za g 2.5 gr
2*(2,5gr)+3c=8gr
5gr+ 3c=8gr
3c=8gr-3gr
c=1gr
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T21:29:22+01:00
X- korce grochu
y - korce cebuli

2x+3y=8
3x+0.5y=8 |* (-6)
2x+3y=8
-18x-3y=-48
-16x=-40 |: -16
x = 2.5gr cena korcy grochu

2*2.5+3y=8
5 +3y=8|-5
3Y=3 |:3
y=1gr cena korca cebuli

2010-01-24T21:31:59+01:00
X - korce grochu
y - korce cebuli

uklad rowanan:
2x+3y=8
3x+½y=8

2x+3y=8
6x+y=16 |*(-3)

2x+3y=8
-18x-3y=-48
dodajemy rowanania stronami:
-16x=-40
x=2.5
2x+3y=8
2*2.5+3y=8
3y=3
y=1