Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T21:25:34+01:00
1. Jak brzmiało zawołanie bojowe maćka i Zbyszka z Bogdańca ??
2.Co stanowiło herb rycerzy z Bogdańca??
3.w Którym roku zmarła królowa Jadwiga ??
4.Jaka jest dokładna data BITWY POD GRUNWALDEM??
5.Jak brzmiało imię podarowanego Zbyszkowi przez Jagięke Giermka??
6.Czym handlował Sanderaz??
7.Jaki zwierz poturbował Zbyszka podczas polowania??
8.Kto przewodniczył delegacji krzyżaków przybyłej do księcia Mazowieckiego w sprawie więzionego przez Juranda De Bergowa??
9.Kto pasował Zbyszka na rycerza??
10.Jakie imiona nosiła Księżna P .Danusia Jurandówny ??
11.W jakiej miejscowości zamieszkał Zbyszko z Jagięką po ślubie ??
12.Jak nazywał się mistrz Krzyżacki dowodzący wojskami Zakonu pod Grunwaldem ??
13.Jak nazywała się karczma w Leńcu w której Zbyszko zobaczył pierwszy raz Danusie ?
14.Ile lat miała Danusia w chwili poznania Zbyszka z Bogdańca??
15.Jak brzmi początek piosenki śpiewanej przez Danusię ??
16.z czego były zrobione szyby w oknach zgorzeleckiego dworu??
17.jak brzmi nazwisko dziewczyny, w której zakochał się Hlawa??
18.do jakiego zamku poszedł Jurant po porwana Danusię ??
19.Kogo pokonał Zbyszko w pojedynku ??
20.kim był Ojciec Jagięki ??
21.jak Jagięka rozłupywała orzechy??
22.Jak zmarł Zygfryd de love??
23.ile lat miała Jagięka w chwili pierwszego spotkania ze Zbyszkiem ??
24.Co było bezpośrednią przyczyną okoliczenia Juranda przez Zygfryda??
25.Jak brzmiało nazwisko posła Krzyżackiego .którego napadł Zbyszko ??
26.Sadłem jakiego zwierzęcia leczył się Maćko ??
27.co wzbudziło gniew Juranta w Szczytnie ??
28.który ze znanych rycerzy towarzyszył posłowi Lichtensteinowi w drodze do króla Władysława Jagiełły??
29.w jakiej miejscowości Zbyszko stoczył walkę z zalotnikami Jagięki ??
30.Jak brzmiało nazwisko zalotników jagięki ??
31.Kto ukazał Zbyszkowi miejsce ukrywania porwanej Danusi??
32.Jak ”ukarał” Jurand swojego prześladowcę??
33.jaką pieśń śpiewali rycerze w bitwie pod grunwaldem ??
34.Ilu Synów mięli Zbyszko i jagięka??
35.o jakim mocarnym rycerzu opowiadali Annie Danucie i jej dworowi zakonnicy w Tyńcu??
36.jak nazywała się ozdobna deska .którą przybijał Zbyszko z ogłoszenie o urodzie i cnocie Danusi??
37.jakie słowa wyrzekła Danusia nakrywając głowę Zbyszka nałęczką??
38.Jaki prezent wieźli królowej Jadwidze Zbyszko i Maćko ??
39.jak brzmiało panieńskie nazwisko księżnej Anny Danuty??
40.Co spowodowało straszliwy gniew opata krewnego maćka z Bogdańca??
41.Który król potwierdził ze szczególne zasługi herb i przywileje szlacheckie mieszkańców Bogdańca??
42.koło jakiego Starego miasta będącego siedziba województwa do 1999 r leżał Bogdaniec??
43.od którego roku życia przebywał Zbyszko na wojnach i podróżach??
44.Jak nazywał się szlachetny rycerz przebywający w zakonie i rozgłaszający urodę i cnotę swojej pani Ulryki ??
45.co podano na kolacje w gospodzie „po lutym Turem”??
46.jakiej narodowości rycerze pokonali Maćka i Zbyszka zdobywając wspaniałe zachodne stroje ??
47.co było przyczyna śmierci matki jagięki??
48.Jakie słowa wypowiedziała Danusia po odzyskaniu tuż przed śmiercią świadomości ??
49.jaki złośliwy gest Krzyżaków przyśpieszył rozkaz Jagiełły rozpoczęcia bitwy Grunwaldzkiej ??
50.Co sprawiło że Jurand ze Spychowa był tak nic przejednanym wrogiem Krzyżaków ??

:) okolo 25 pytan z tego mialam na polskim :)
6 3 6
2010-01-24T21:28:34+01:00
1.Kim był Zbyszko dla Maćka - Bratankiem
2.Co na znak żałoby po śmierci Danusi zamierzał uczynić Zbyszko? - uciąć sobie włosy
3.Na jaki rodzaj walki wyzwał Rotgier Zbyszka? - sąd boży
2 5 2