Proszę o zrobienie zadania:)

Zad 4.

Obów trójkąta wymosi 6b. Jeden z boków ma długość a + b. Drugi jest od niego któtszy o 1,5a. Oblicz długość trzeciego boku trójkąta.


Proszę o rozwiązanie! Całe działanie a nie tylko wynik!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T21:25:58+01:00
Obów trójkąta wymosi 6b. Jeden z boków ma długość a + b. Drugi jest od niego któtszy o 1,5a. Oblicz długość trzeciego boku trójkąta.

a+b - pierwszy bok
a+b-1,5a - drugi bok
x - trzeci bok

a+b+a+b-1,5a+x=6b
0,5a+2b+x=6b
0,5a+x=4b
x=4b-0,5a


Myślę, że o to chodziło.
1 5 1
2010-01-24T21:33:51+01:00
Rysunek pomocniczy w załączniku.

1 bok ma długość: a + b
2 bok ma długość: a + b - 1,5a = b - 0,5a
długości 3 boku nie znamy więc oznaczamy go: x

Wiemy, że wszystkie te boki mają mieć razem 6b.
Zapisujemy więc równanie:
1 bok + 2 bok + 3 bok = 6b
a + b + b - 0,5 a + x = 6b
2b + 0,5a + x = 6b
x = 6b - 2b - 0,5a
x = 4b - 0,5a

sprawdzenie:
1 bok + 2 bok + 3 bok = 6b
a + b + b - 0,5a + 4b - 0,5a = 6b
a - a + 2b + 4b = 6b
6b = 6b

Odp: Długość 3 boku wynosi 4b - 0,5a.

Liczę na naj :)