Podczas turnieju rycerskiego u Króla Lula każda walka trwała 7min. Czas odmierzano dwiema klepsydrami - małą i dużą. Podczas jednej walki małą klepsydrę obracano 3 razy i potem dużą 6 razy albo małą klepsydrę obracano 8 razy i potem dużą 2 razy. Jaki czas odmierzała mała klepsydra?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T21:28:57+01:00
Dane;
x- duża klepsydra
y-mała klepsydra
Rozwiązanie;
3x+6y=7
8x+2y=7 / -3

3x+6y=7
-24x-6y=-21

-21x=-14
x=2/3
2/3 *60=40s - mała klepsydra
wiec 50s-duża
Odp:Mała klepsydra odmierza czas 40s.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T21:35:06+01:00
X- mała klepsydra
y- duża klepsydra

układ równań:
3x+6y=7
8x+2y=7 |-3

3x+6y=7
-24x-6y=-21

-21x=-14 |/-21
x= 14/21= 2/3

2/3*60=40
Mała klepsydra odmierzała 40s.