Odpowiedzi

2010-01-24T21:36:00+01:00
Oto one :

1-Prawosławie uznaje, że Bóg jest nieosiągalny.
2- Prawosławie nie uznaje dogmatu o niepokalanym poczęciu i wniebowzięciu Matki Boskiej.
3-Prawosławie nie uznaje prymatu i jurysdykcji papieża nad całym Kościołem chrześcijańskim ani dogmatu o nieomylności papieża w sprawach wiary.
4-Duchownych nie obowiązuje celibat
5-elem chrześcijaństwa jest osiągnięcie przez wierzących współudziału w naturze boskiej

;) Jeżeli się podoba i pasuje proszę o naj xD
Pzdr
19 4 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T21:51:04+01:00
Kościół prawosławny dominował na Półwyspie Bałkańskim oraz na Rusi Kijowskiej.Oprócz Greków z Kościołem prawosławnym związali się Bułgarzy,Serbowie,Rumuni oraz Słowianie wschodni.Prawosławie opiera się na tych samych księgach Starego Testamentu i Nowego co Katolicyzm.Wyznawcy prawosławia przyjmują jednak komunię święta pod dwiema postaciami,a kapłani mogą się żenić.Żegnają się trzy razy.W chrzcie zanurzają całe ciało.Charakterystyczne dla prawosławia są ikony-malowane na drewnie obrazy przedstawiające Chrystusa lub Świętych o ściśle ustalonej kolorystyce i symbolice.Prawosławni uważają papieża za zwierzchnika tylko Kościoła katolickiego,nie uznają natomiast jego prymatu w świecie chrześcijańskim.Sami nie mają jednego zwierzchnika.Patriarcha konstantynopolitański zwany ekumenicznym sprawuje jedynie honorowe zwierzchnictwo nad kościołem prawosławnym.Najwyższą władzą jest sobór,to jemu przypisuje się nieomylność w sprawach wiary.]
Pozdrawiam:)
7 3 7