Zapisz odpowiednie wyrażenia artmetyczne i oblicz jego wartość.
a) Do liczby 7,5 dodaj iloczyn 1,2 i 5/12
b) Od liorazu liczby 2,5 przez 2/5 odejmij 1/4
c)Od sumy liczby 1/3 i 1/6 odejmij kwadrat liczby 1/2
d) Do sześcianu liczby 2 dodaj kwadrat liczby 2/3

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-02T16:57:51+02:00
A)7,5+1,2*5/12=7½+1⅕*5/12=7½+6/5*5/12=7½+½=7 2/2=8

b)2,5:2/5-¼=2 1/5:2/5-¼=11/5:2/5-¼=11/5*5/2-¼=11/2-¼ =22¼=21/4=5¼

c)1/3+1/6-1/2²=1/3+1/6-1/4=2/6+1/6-1/4=3/6-1/4=12/24-6/24= 6/24=1/4

d)2³+2/3²=8+4/9= 8 4/9

2 3 2
2009-10-02T18:49:11+02:00
A) 7,5+1,2x5/12=7,5+5/24=180/24+5/24=185/24
b)2,5x2/5-1/4=1-1/4=3/4
c)2/6+1/6-1/4=3/6-1/4=6/12-3/12=3/12=1/4
d)8+4/9=76/9