Odpowiedzi

2010-01-24T22:08:34+01:00
Suma trzech liczby = 20
suma dwóch mniejszych = 10 moga być to np. 6+4
suma dwóc większych = 16 moga byc to 6+10
czyli równanie: 4+6+10 = 20
7 2 7
2010-01-24T22:09:13+01:00


a - największa liczba
b
c - najmniejsza liczba

a+b+c=20

b+c=10

a+b=16

a+10=20
a=10

16+c=20
c=4

a+b+c=20
a=10
c=4
10+b+4=20
b=6

Te liczby to 10, 6 i 4
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T22:11:02+01:00
Zadanie 1
Dane:
x-największa liczba
y-średnia liczba
z-najmniejsza liczba
Rozwiązanie:
x+y+z=20
y+z=10
x+y=16
x=20-y-z
y=10-z
(20-y-z) +(10-z)=16
x=20-y-z
y=10-z
20-y-z+10-z=16
x=20-(10-z)-z
y=10-z
30-y-2z=16
x=20-10+z-z
y=10-z
-y=16-30+2z
x=10
x+y=16
10+y=16
y=16-10
y=6
10+6+z=20
z=20-10-6

z=4
y=6
x=10

Odpowiedź:szukane liczby to :4,6,10 .
4 4 4