Odpowiedzi

2010-01-24T22:04:34+01:00
Drzewa zrzucają liście aby nie tracić przez nie wody w czasie Zimy.
2010-01-24T22:05:32+01:00
Drzewa zrzucają liście, aby nie tracić przez nie wody w czasie zimy. Sygnałem do zrzucenia liści jest dla drzew długość dnia. Gdy jesienią dni stają się krótsze, między liściem a gałązką drzewa tworzy się przegroda, która sprawia, że do liścia przestaje dopływać woda. Liść usycha i przy podmuchu wiatru odpada od gałęzi.

Drzewo traci potrzebne soki zostaje jakby ''uśpione''.Liście nawskutek utraty soków zmnieniają kolor i opadają
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T22:09:42+01:00
Rośliny jednoroczne mają większą szansę na przetrwanie zimy. Bulwy, cebule lub korzenie roślin kilkuletnich silnie rozrastają się pod ziemią, natomiast część rosnąca nad powierzchnią zamiera.

Drzewa, które są wieloletnie nie 'chowają' się pod ziemią, W tkankach magazynowane są cukry i tłuszcze, a pod wpływem temperatury proces fotosyntezy ustaje. Podczas zrzucania liści, zmniejsza się zapotrzebowanie rośliny na wodę.