Odpowiedzi

2010-01-24T22:41:35+01:00
FeS + HNO3 = Fe(NO3)2 + S + NO + H2O

Z LEWEJ STRONY :

Fe = 2
S = 2
H = 1
N = 5
O = 2

Z PRAWEJ STRONY :

Fe = 2
N = 5
O = 2
S = 0
N = 2
O = 2
H = 2

BILANS:

S ( dwuwartościowa ) + 2e --> S ( stopień 0 ) /x 3
N ( pięciowartościowy) + 3e --> N ( dwuwartościowy) /x 2
--------------------------------------------------------------------------

S (2-wart.) + 6e --> 3 S (0-wart.)
N (5-wart.) + 6e --> 2 N ( 2-wart.)


3 FeS + 8 HNO3 = 3 Fe(NO3)2 + 3 S + 2 NO + 4 H2O


pozdrawiam :) szkoda , ze na studiach nie mam takich rzeczy :0


3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T22:47:12+01:00