Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T22:27:23+01:00
A- bok dywanu
a²-pole dywanu
a-1 - bok dywanu mniejszego o 1m
a²-6 - pole dywanu mniejszego o 1 m

zatem:
(a-1)²=a²-6
a²-2a+1=a²-6
-2a+1=-6
-2a=-7
a=3,5m

Dlugość dywanu wynosi 3,5m
2010-01-24T22:27:59+01:00
P=a^2
P-6=(a-1)^2

2a=7
a=3.5

Obw. = 14
2010-01-24T22:32:12+01:00
A=bok kupionego dywanu
a²=powierzchnia kupionego dywanu

a-1m=bok dywanu, którego nie kupiła
(a-1)²=a²-2a+1= powierzchnia dywanu, którego nie kupiła

a²-6m=a²-2a+1
a²-a²+2a=1+6
2a=7
a=3,5m

spr. a²=3,5²=12,25m²
a-1m=3,5m-1m=2,5m
2,5m²=6,25m²

12,25-6,25=6m²

odp. pani kasia kupiła dywan o boku długości 3,5m