Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T22:33:08+01:00
Dane:
obwód= 28cm
b= 1/7*28= 1*28:7=28:7= 4cm
Szukane a=?
---------------------------------
obw.= 2a+2b
28= 2a+2*4
28-8= 2a
2a= 20
a= 10 cm
Drugi bokrówna się 10 cm
Obliczamy pole:
P= a*b
P= 10*4
P=40 cm kwadratowych
2010-01-24T22:33:35+01:00
¹₇ * 28 = 4 -- I bok(a)
(28-8)/2 = 10-- II bok(b)

p=a*b = 4 * 10 = 40 cm²

Odp Pole wynosi 40 cm ²

prosz eo naj xD
2010-01-24T22:35:54+01:00
Dane:
obwód= 2a +2b=2(a+b)=28cm
bok(a)=1/7 obw=1/7 *28 cm=4cm
szukane :
pole=?
musimy obliczyć 2 bok
2(4cm+b)=28cm /:2
4cm+b=14cm /-4
b=10 cm
obliczamy pole prostokąta
P=a *b
P= 4 cm *10 cm
P= 40 cm2
odp: Pole jest równe 40 cm2.