Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T23:36:40+01:00
D=a√2
√50=a√2 /√2
a=√25
a=5
1 5 1
2010-01-24T23:36:44+01:00
D-przekątna
a-bok kwadratu

d=a√2
√50=a√2
a=√50 / √2

a=5 -> b)
1 5 1
2010-01-25T01:43:37+01:00
Przekątna kwadratu ma długość √50 cm. długość boku tego kwadratu wynosi:
d=√50 cm
d=√25*2
d=5√2
wzór na dł. przekątnej w kwadracie mamy: d=a√2
czyli 5√2 =a√2 /:√2
to a=5 odp.b
a)10cm
b)5 cm
c)25 cm
d)12.5cm
e)1 cm