Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T00:41:51+01:00
Prędkość początkowa tramwaju wyraża się wzorem
V = a*t
wzór na drogę s = at²/2 przekształcamy do postaci a = 2s/t²
Teraz podstawiając do wzoru na V otrzymaliśmy

V = 2s / t = 2*10 / 4 = 5 [m/s] = 5 *3600 / 1000 = 18 [km/h]
2 1 2
2010-01-25T00:47:46+01:00
Skorzystamy tutaj z 2 wzorów na drogę i na prędkość
s - droga = 10 m
V0 - prędkość początkowa = ?
V - prędkość końcowa = 0 m/s
t - czas = 4 s

s=v0*t-1/2a*t^2
V=V0-a*t
10m=4V0-1/2*a*16
10m=4V0-8a

0=V0-4a
V0=4a

s=16a-8a
s=8a
10=8a / :8
a=10/8
a=1,25 m/s^2
0=V0-4*1,25
V0=5m/s = 18 km/h
1 1 1