Odpowiedzi

2010-01-25T00:49:55+01:00
M(r1)=200g
cp(1)=10%
cp(2)=6%

200g r1 - 100%
xg s1 - 10%
x=20g

m(s1)=m(s2)
m(s2)=20g

20g s2 - 6%
zg r2 - 100%
z=333,33g

m(rozp1)=m(r1)-m(s1)=180g
m(rozp2)=m(r2)-m)(s2)=313,33g
Δm(rozp)=m(rozp2)-m(rozp1)=133,33g

Odp. Nalezy dodać 133,33g wody.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T00:53:40+01:00
M r = 1 kg = 1000 g
C p= 6 %
m s= ?

Cp= ms/ mr * 100 %
m s= (C p *m r) / 100 %
m s= (6% *1000 g) / 100%
m s= 60 g
W 1 kg 6 % roztworu znajduje się 60 g kwasu octowego.

teraz obliczamy ile gram octu znajduje się w 200g roztworu
200g x 10%=20g
200g roztworu - 20g octu = 180g wody

Cp= ms/mr*100%
początkowa mr = 200 g
ms = 20 g
stężenie procentowe ma wynieść 6 %
X- masa dolanej wody


20g/(200g + X)*100% = 6%

20g = 12g + 0,06X

8g=0,06X

X=133,3 grama

Należy dolać 133,3 g wody
1 1 1