Samochód osobowy w czasie 2,5 godziny przejechał 0,6 trasy o długości 300km, a pozostałą część trasy przebył w czasie o 0,9 godziny krócej. Z jaką prędkością pokonał pierwszą część trasy, a z jaką - drugą część trasy? PROSZĘ O DOKŁADNE OBLICZENIA. Z GÓRY DZIĘKUJĘ;

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T09:28:04+01:00
300km * 0,6 = 180km pierwsza część trasy
t = 2,5h

300km - 180km = 120km druga część trasy
t = 2,5h - 0,9h = 1,6 h

V1 = S /t
V1 = 180km / 2,5h = 72km/h

V2 = S / t
V2 = 120km / 1,6h = 75km/h

Odp. Pierwszą część trasy pokonał z prędkością 72km/h a drugą z prędkością 75km/h
1 5 1
2010-01-25T09:29:02+01:00
300km*0,6=180km
180km:2,5h=72km/h
300km-180km=120km
2,5h-0,9h=1,6h
120km:1,6h=75km/h
odp: pierwszą część trasy pokonał z prędkością 72km/h, a drugą z 75km/h
2 3 2
2010-01-25T14:27:37+01:00
300km * 0,6 = 180km pierwsza część trasy
t = 2,5h

300km - 180km = 120km druga część trasy
t = 2,5h - 0,9h = 1,6 h

V1 = S /t
V1 = 180km / 2,5h = 72km/h

V2 = S / t
V2 = 120km / 1,6h = 75km/h

Odp. Pierwszą część trasy pokonał z prędkością 72km/h a drugą z prędkością 75km/h