Odpowiedzi

2010-01-25T09:36:23+01:00
Obieg materii w ekosystemie, ruch pierwiastków i związków nieorganicznych, koniecznych do życia, od środowiska do organizmów i z powrotem do środowiska. Podstawowym poziomem troficznym w obiegu materii są rośliny zielone (producenci).

Wytworzona przez nie materia organiczna jest następnie wbudowana w tkanki zwierząt (konsumentów) i powraca do obiegu w ekosystemie po rozłożeniu przez reducentów na rozpuszczalne w wodzie sole mineralne.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T09:42:02+01:00
Materia , dwutlenek wegla (CO2), woda (H2O) tlen (O2) azot (N) siarka (S) , krażą w ekosystemie dostając sie ze srodowiska do producentów roslin a potem jako pokarm pobierana jest przez konsumentów nalezacych do różnych ogniw łancucha pokarmowego, by w końcowym etapie ulec rozłozeniu przez reducentów i powrócic do srodowiska .
1 5 1