Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T09:49:48+01:00
Błonnik pełni w organizmie głównie rolę mechaniczną:
--drażni jelita pobudzając ich ruch robaczkowy
--zapobiega obstrukcji (zaparciom, zatwardzeniu),
--pomaga w usunięciu z jelit niestrawionych resztek pokarmowych,
--zwiększa objętość pożywienia
--pośrednio chroni organizm przed chorobami metabolicznymi jak kamica żółciowa i nerkowa oraz cukrzyca,
-- chroni organizm przed skażeniem przemysłowym.
81 4 81
2010-01-25T10:34:17+01:00
Błonnik:
-Stabilizuje stężenie glukozy we krwi.
-Pomaga w walce z otyłością.
-Obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów.
-chroni przed chorobami jelita grubego oraz zapobiega zaparciom.
-zmniejszenia uczucie głodu
76 4 76