Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T10:01:21+01:00
Prologos- wejście posłańca
parodos-wejście chóru
epejsodion- część dialogowa przeplatana z pieśniami chóru (stasimony)
eksodos- końcowa pieśń chóru
1 5 1
2010-01-25T11:27:06+01:00
Tragedia(budowa)
prologos początek zazwyczaj monolog, wprowadzenie
epeisodia dialogi i monologi bohaterów
stasima pieśni chóru
eksodos końcowa pieśń chóru

tragedie można też podzielić ze względu na epoki
tragedia rzymska
tragedia grecka
tragedia renesansowa i klasycystyczna
Tragedia romantyczna
występuje jeszcze podział komedii na antyczną i szekspirowską