Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T10:44:23+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Rozwiązanie
17x+20y=270zł
x+y=15kg

17x+20y=270zł
x=15-y
270-15=255
255-17y+20y=270
x=15-y
3y=15
x=15-y
y=5
x=10
Odp:Cukierków wzięto 10kg za 17zł i 5 kg za 20zł.
7 4 7
2010-01-25T10:49:54+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X - masa cukierków po 17 zł za kg [w kg]
15-x - masa cukierków po 20 zł za kg [w kg]

17*x+20*(15-x) = 270
17x+300-20x = 270
-3x = -30
x = 10 [kg]

15-10 = 5 [kg]

Odp.Cukierków po 17 zł za kg wzięto 10 kg, natomiast tych po 20 zł za kg wzięto 5kg.
5 4 5
2010-01-25T10:50:30+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zmieszano cukierki po 17zł za kg z cukierkami po 20 zł za kg i otrzymano 15 kg mieszanki o wartości 270 zł. Ile wzięto cukierków każdego rodzaju?
17x+20y=270
x+y=15
x=15-y
17*(15-y)+20y=270
255-17y+20y=270
255+3y=270
3y=270-255
3y=15 /:3
y=5
x=15-5=10
spr.
17*10+20*5=170+100=270
10+5=15
Odp: Wzięto 17kg po10zł i 5kg po20.
3 3 3