Proszę o pomoc dam naj!!!

Podstawa graniastosłupa prostego jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych równych 5 dm i 12 dm oraz przeciwprostokątnej równej 13 dm.

a)Oblicz objętość tego graniastosłupa , wiedząc , ze jego wysokość jest równa 13 dm..

b) Ile co najmniej kartonu potrzeba do zbudowania modelu tego graniastosłupa???

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T11:09:15+01:00
Rozwiązanie;
a)
5dm * 12dm : 2 = 30dm²-pole powierzchni podstawy
wysokość=13 dm
60dm * 13dm = 340 dm³
b)
[[5 * 12 :2] * 2] + [5 * 13] + [12 * 13] + [13 * 13] = 450 dm²

Odp: Objętość tego graniastosłupa wynosi 340 dm³, zaś do jego zrobienia potrzeba 450 dm² kartonu .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T11:13:03+01:00
V= Pp *H
Pp= trójkąt
Pp= 1/2 * a *b
a= 5 dm
b= 12 dm
Pp= 1/2 * 5 *12
Pp= 30 dm

V= Pp * H
V = 30 * 13
V=390 dm sześciennych