Proszę o pomoc:))


Podstawą graniastosłupa prostego jest równoległobok o bokach równych 6 cm i 4 cm oraz wysokości opuszczonej na dłuższy bok równej 2 , 5 cm.
Wysokość graniastosłupa stanowi 80 % dłuższej krawędzi jego podstawy.
Oblicz
a) objętość tego graniastosłupa
b) pole jego powierzchni..

3

Odpowiedzi

2010-01-25T11:37:06+01:00
A)
H= 80%*6cm
H= 80/100*6cm
H= 8/10*6cm
H=48/10
H= 4.8cm

v=a*b*c
v=6cm*4cm*4.8cm
v=115.2cm3

b)
(pole podstawy) = a*h
(pole podstawy) =6cm*2.5cm
(pole podstawy) =15cm2

Pp = (pole podstawy)*H
Pp = 15*5.8
Pp = 87cm2

ODP. Objętość tego graniatosłupa wynosi 115.2cm3, a jego pole powierzchni wynosi 87cm2

;))
2010-01-25T11:48:11+01:00
Podstawa równoległobok
a = 6 cm, b = 4 cm, h = 2,5 cm

Pp = a * h = 6 cm * 2,5 cm = 15cm²

Wysokość graniastosłupa H = 80% z 6 = 0,8 * 6cm = 4,8 cm

Pb = 2 * a * H + 2 * b * H = 2*6* 4,8 + 2*4*4,8 = 57,6 cm² + 38,4 cm² = 96 cm²

b) Pc = 2*Pp + Pb = 2*15cm² + 96cm² = 30cm² + 96cm² = 126cm²
a) V = Pp * H = 15cm² * 4,8cm = 72cm³

Odp Objętość wynosi 72cm³, a pole 96 cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T14:00:23+01:00
A)
h graniastosłupa= 4,8 cm
V=2,5 *6*4,8 = 15 cm²*4,8cm=72cm³

b)
Pp= 15 cm²
P1 ściany= 4cm *4,8cm = 19,2cm²
P2 ściany= 6cm*4,8cm=28,8cm²
Pc= 15cm²*2+19,2cm²*2+28,8cm²*2=30cm² +38,4cm² +57,6cm² = 126cm²

odp.: Objętość wynosi 72cm³, a pole 126cm².
4 4 4