Odpowiedzi

2010-01-25T12:01:30+01:00
1litr=1dm³
a=50m=500dm
b=30m=300dm
c=180cm=18dm

a, b,c = wymiary stawu

v=abc=500×300×18=2 700 000dm³
odp. w stawie zmieści się 2 700 000litrów wody
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T12:04:04+01:00
Zamieniamy wszystkie jednostki na jakieś wspólne (np.dm):
a = 50m = 500dm
b = 30m = 300dm
c = 180cm = 18dm

Objętość prostopadłościanu (a taki kształt ma nasz staw) liczymy ze wzoru V=a*b*c

V= 2700000dm³

Tyle się wody też zmieści bo taka jest pojemność stawu... by wynik był wyobrażalny wystarczy go zamienić na litry:
1dm³ = 1litr
2700000dm³ = 2700000l

W stawie mieści się 2700000l wody.