Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T12:16:53+01:00
Klimat okołobiegunowy:
-temperatury spadają do -30⁰C
- typowa roślinność, to roslinność wysokogórska i tundra.
-podczas krótkiego lata temperatura wzrasta do 10⁰C

Klimat umiarkowany:
-wyraźne pory roku
-ciepłe lata, ale bardzo mroźne zimy.
-roślinność: lasy iglaste, mieszane.
-roślinność wysokogórska.
3 5 3
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T12:18:24+01:00
Cechy klimatu umiarkowanego;
~ wyróżniamy cztery pory roku
~opady całoroczne z przewagą zimowych
- średnia temp. powietrza miesięcy letnich około 15°C
~ średnia temp. powietrza miesiąca najchłodniejszego około 0°C
~roczne amplitudy temp. powietrza poniżej 20°C
-KLIMAT UMIARKOWANY CIEPŁY KONTYNENTALNY (północno -wschodnia Europa, południowa Syberia)
~opady całoroczne, dominują latem

Cechy klimatu okołobiegunowego;
~ pojawia się zjawisko dnia i nocy polarnej
~ brak klimatycznego lata
~ zima długa, mroźna trwająca 9-10 miesięcy
~ opady śniegu do 300 mm
~ zjawisko dnia i nocy polarnej
~ przez cały rok temp. ujemne ( -20° do -50°C )
~ opady śniegu do 250 mm
3 3 3