A) 1- [-0,2/(0,1) do kwadratu + 0,1 * 1/0,2 do potegi 3
b) 3* 2 do potegi 2 + 5* (-3) do potegi 3
c) 2 do potegi 5 - (3 do potegi 2- 2do potegi3)
d) 25-[2*(1-3) do potegi 3 + 2 do potegi 2 : (-3) do potegi 2]
e) [(2-3) do kwadratu + (-1)do potegi 5]do potegi 2
f) [4-(3 do potegi 2 + 2 do potegi 3) do potegi 4]
g) 6: (-3) do potegi 2 + (-2) do potegi 5 * (1/3) do ptegi 3
h) 4 * pierwiastek 81/16 + 5 * pierwiastek 64/25 - 2 * pierwiastek 3 stopnia 27/ 8
i) 2* pierwiastek z 1/25 + 3* pierwiastek 1/16 + 3 pierwiastek 3 stopnia z 64/27

3

Odpowiedzi

2009-10-02T18:45:05+02:00
A) 1- (-0,2/(0,1)² + 0,1 * 1/0,2³ = 1 - 4 + 1/0,08 = -3 + 12,5 = 9,5
b) 3* 2² + 5* (-3)³ = 12 + -135 = -123
c) 2⁵ - (3²- 2³) = 23 - (9 - 8) = 22
d) 25-[2*(1-3)³ + 2² : (-3)²] = 25 - (2 × -8) + 4 ÷ 9 = 25 + 16 + 4/9= 41 4/9
e) [(2-3)² + (-1)⁵]² = 1 + -1 = 0
f) [4-(3² + 2³)⁴] = 4 - (9 + 8)⁴ = 4 - 17⁴ = 4 - 85321= -85317
g) 6: (-3)² + (-2)⁵ * (1/3)³ = ⅔ + -32 × 1/27 = 50/27= 1 13/27
h) 4 * √81/16 + 5 * √64/25 - 2 *³√27/ 8 = 4× 9/4 + 5× ⅘ - 2 × 3/2= 9 + 4 + 3= 16
i) 2* √1/25 + 3* √1/16 + 3 ³√64/27 = 2× ⅕ + 3× ¼ + 3× 4/3= 5 3/20

Nie wszystko może być dobrze, bo to trochę jest niezrozumiałe ;)
2009-10-02T18:56:47+02:00
A) gdzie sie konczy nawias kwadratowy ?
b)=3*4+5*(-27)=12+137=123
c) =32-(9-8)=31
d)=25-[2*(1-27)+4:9]=25-[2*(-26)+4:9]=56:9=6 i dwie dziewiąte
e)=[(4-9)+(-1)]do potęgi 2= -5+(-1)do potęgi 2 =25+1= -24
dalej nie wiem ;p
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-02T20:02:11+02:00
A) 1- (-0,2/(0,1))² + 0,1 * 1/0,2]³ = (1 - 4 + 0,5)³ = (-3 + 1,5) = (-1,5)³=-27/8
b) 3* 2² + 5* (-3)³ = 12 + -135 = -123
c) 2⁵ - (3²- 2³) = 23 - (9 - 8) = 22
d) 25-[2*(1-3)³ + 2² : (-3)²] = 25 - (2 × -8) + 4 ÷ 9 = 25 + 16 + 4/9= 41 4/9
e) [(2-3)² + (-1)⁵]² = 1 + -1 = 0
f) [4-(3² + 2³)⁴] = 4 - (9 + 8)⁴ = 4 - 17⁴ = 4 - 85321= -85317
g) 6: (-3)² + (-2)⁵ * (1/3)³ = ⅔ + -32 × 1/27 = 50/27= 1 13/27
h) 4 * √81/16 + 5 * √64/25 - 2 *³√27/ 8 = 4× 9/4 + 5× ⅘ - 2 × 3/2= 9 + 4 + 3= 16
i) 2* √1/25 + 3* √1/16 + 3 ³√64/27 = 2× ⅕ + 3× ¼ + 3× 4/3= 5 3/20
1 5 1