Powiedz które określenia moga dotyczyć Chin.
a)kraj nizinny
b)niziny zajmują małą część poiwerzchni kraju
c)Kraj przeżywający zastój gospodarczy
d)Najszybsze tempo rozwoju gospodarki
e)Czołowe miejsce produkcji odbiorników telewizyjnych i radiowych.

2.Dlaczegego na Nizinie Gangesu występują największe na świecie opady?


3.Na jakich kontynentach położone są
a)Rosja
b)Kazachstan

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T12:49:29+01:00
1. b, d, e

2. Ganges uważany jest za swiętą rzeke dlatego mieszkańcy Indii, zarzywaja w niej kompieli.

3. a) Europa i Azja, czyli Euroazja
b) Azja
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T13:01:32+01:00
B, d, e

Ze względu na położenie. Leży w strefie klimatów zwrotnikowych wilgotnych, gdzie jest napływ wilgotnych mas powietrza. Duża rolę może odgrywać też monsun.

Rosja-Europa i Azja
Kazachstan-Azja, chociaż niewielka część(jeśli się nie mylę to ok. 5%)leży w Europie(ta nad Morzem Kaspijskim)
2010-01-25T15:49:08+01:00
B, d, e
ze względu na klimat, który jest wilgotny.
ROSJA-europa azja
kazachstan-azja