Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T13:07:16+01:00
Dane:
t=5[s],
V=20[m/s],
Szukane:
s=?
a=?,
Korzystamy ze wzoru na drogę w ruchu jednostajnie przyspieszonym prostoliniowym:
s=(V*t)/2,jednostka:
[s]=[(m/s)*s]=[m],obliczamy:
s=(20*5)/2=50[m],obliczamy wartość przyspieszenia a:
Wzór:
a=V/t,jednostka [a]=[(m/s)/s]=[m/s2],obliczenia:
a=20/5=4[m/s2],
Odp.s=50[m],a=4[m/s2]
3 3 3
2010-01-25T13:11:09+01:00
Szukane:
s=?
a=?
Wzór:
s=½×a×t²
a=vk-vp÷t
Dane:
t=5s
vp=0m/s
vk=20m/s
a=0m/s-20m/s÷5s=4m/s²
s=½×4m/s²×(5s)²
s=2m/s²×25s²=50m
1 5 1