Odpowiedzi

2010-01-25T13:48:33+01:00

1. ROZWÓJ PROSTY ( bezpośredni ), w którym po zakończeniu rozwoju embrionalnego wykluwa się z osłon jajowych lub rodzi młody osobnik ukształtowany podobnie jak organizm rodzicielski. Prawie zawsze młody osobnik jest niedojrzały płciowy.
2. ROZWÓJ ZŁOŻONY ( pośredni, z przeobrażeniem ) z osłon jajowych wykluwa się larwa, u której procesy rozwoju nie są jeszcze zakończone. Postać larwalne na ogół różni się budową wewnętrzną i często wyglądem od postaci dorosłej.
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T13:55:14+01:00
Rozwój bezpośredni - to taki, w którym nie występuje larwa. Od razu rodzi lub wykluwa się osobnik podobny do dorosłego. Ich rozwój polega na wzroście i osiąganiu dojrzałości płciowej.

Rozwój pośredni z przeobrażeniem zupełnym - to typ przeobrażenia larwy,w osobnika dorosłego, w którym występuje stadium poczwarki.

Rozwój pośredni z przeobrażeniem niezupełnym - to typ przeobrażenia larwy,w osobnika dorosłego, w którym nie występuje stadium poczwarki.
7 4 7