1)W miejsce kropek wpisz f lub p w zależności czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.
Granica umowna między Europą a Azją rozpoczyna sie w Zatoce Bajdarackiej...Biegnie wzdłuż zachodniego stoku gór Ural....Prowadzi wzdłuż rzeki Emby...i północnego wybrzeża morza kaspijskiego...dalej prezbiega przez morze azowskie...oraz cieślinę Bosfor...


2)Najdalej na północ i południe wysunięte punkty Azji to przyladek czeluskin(78 stopni) i piai(1 stopień) oblicz z dokładnością do 1 km. rozciągłosć południkową Azji


3)Powiedz u których z niżej wymienionych rzek notuje sie najwyższe stany wód wiosną.
AMUR BRAHMAPUTRA GANGES JANGCY JENSEI LENA MEKONG OB

4)Jak oblicze się rozciągłosc południkową z dokładnością do 1 km. i z dokładnoscia do 1 stopnia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T13:22:32+01:00
1)
Granica umowna między Europą a Azją rozpoczyna sie w Zatoce Bajdarackiej[F] Biegnie wzdłuż zachodniego stoku gór Ural[P] Prowadzi wzdłuż rzeki Emby[P] i północnego wybrzeża morza kaspijskiego[P] dalej prezbiega przez morze azowskie[P]oraz cieślinę Bosfor[P]


2)Najdalej na północ i południe wysunięte punkty Azji to przyladek czeluskin(78 stopni) i piai(1 stopień) oblicz z dokładnością do 1 km. rozciągłosć południkową Azji

78+1=79
1'(stopień)=111,1 km w rzeczywistości
79*111,1=8776,9 km

4) Przeanalizuj zadanie 2

1(stopień)=111,1 km
1(minuta)=1,85 km
3 3 3
2010-01-25T14:54:12+01:00
1)W miejsce kropek wpisz f lub p w zależności czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.
Granica umowna między Europą a Azją rozpoczyna sie w Zatoce Bajdarackiej.(P)Biegnie wzdłuż zachodniego stoku gór Ural.(P)Prowadzi wzdłuż rzeki Emby.(P)i północnego wybrzeża morza kaspijskiego.(P)dalej prezbiega przez morze azowskie.(P)oraz cieślinę Bosfor.(F)


2)Najdalej na północ i południe wysunięte punkty Azji to przyladek czeluskin(78 stopni) i piai(1 stopień) oblicz z dokładnością do 1 km. rozciągłosć południkową Azji

1 stopień to 111,196672, km w przybliżeniu 111,1km
78 stopni + 1 stopień = 79 stopni
79 stopni * 111,1km = 8776,9km

Rozciągłość południkowa Azji wynosi 8776,9 km

3)Powiedz u których z niżej wymienionych rzek notuje się najwyższe stany wód wiosną.
AMUR BRAHMAPUTRA GANGES JANGCY JENSEI LENA MEKONG OB

Brahmaputra Ganges Lena

4)Jak oblicze się rozciągłość południkową z dokładnością do 1 km. i z dokładnością do 1 stopnia

przeanalizuj zadanie 2 powinno ci to pomóc w rozumieniu tego
12 2 12